Even samenvatten.
Je bent coach, trainer, therapeut of consultant. Pas gestart of al een tijdje bezig.
Je bent goed in je vak (ook al zie je dat misschien zelf nog niet helemaal!).
Je houdt van je vak. Werken met je klanten is het liefste wat je doet (het voelt zelfs niet als werken).
Maar…
Maar… die klanten. Hoe kom je eraan?
Wat moet er op je website?
Hoe word je zichtbaar zonder opdringerig en fake te zijn?
Hoe verdien je genoeg voor de uren die je werkt (zonder een geldwolf te zijn)?
Hoe onderscheid je je van concurrenten? Er zijn er al zoveel die hetzelfde doen!
En last but not least: hoe reken je af met die eeuwige zelftwijfel en dat uitstelgedrag?
Dàt is waar je mee worstelt.
En onder ons gezegd en gezwegen, het is logisch dat je dit lastig vindt.
Het is niét omdat je goed bent in je vak als coach, trainer of therapeut dat je automatisch een goede ondernemer bent.
Ja, je missie is belangrijk. Ja, het gaat om een verschil maken in de wereld. Maar het gaat ook om doelen, strategie en acties.
Ondernemen vraagt om nieuwe kennis en vaardigheden.
Om van je missie een goed lopend bedrijf te maken is het nodig dat je die ondernemerskennis leert én het lef hebt om deze nieuwe kennis te gaan toepassen.
Met andere woorden: je moet uit je kot komen.
Ik help je om je bedrijf stap voor stap op te bouwen. Je bouwt een stevig fundament en ik leer je alle kennis die je in deze fase van je bedrijf nodig hebt.
Maar ik help je ook om je interne gremlins (je weet wel, al die stemmetjes in je hoofd die oh zo waar klinken maar die je alleen maar proberen te saboteren) beter onder de knoet te houden.
Neen, na dit programma heb je dan nog géén omzet van 100.000 euro. Na dit programma heb je nog géén continue stroom van klanten. Daar ben ik bloedeerlijk over.
Maar de kennis die je opdoet in dit programma en de opdrachten die je gaat doen zijn wél de eerste en noodzakelijke stappen naar je omzetdoel en die stroom van klanten.
~~~
Dit is wat Ellen Vercauteren van The Comfort Zone Project schreef:
Jij bent echt dé coach voor perfectionisten, uitstellers en ‘faalangsters’ met een droom van een eigen praktijk. Dankzij jouw begeleiding in het omgaan met gremlins en meer nog in het zetten van babystapjes wordt het samenstellen van een traject, het schrijven van webteksten en artikels, …, zélfs voor mij, niet alleen mógelijk maar zelfs ONVERMIJDELIJK – geen ontsnappen meer aan.
Dat vond ik eigenlijk aanvankelijk best shocking!
~~~
Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:
In de tabel met de verschillende versies van het programma zie je welke onderdelen inbegrepen zijn in welke versie van het programma.
Module 1: Wat is je missie?
Je missie, het verschil dat jij wil maken in de wereld met je bedrijf, is de bouwgrond van je bedrijf, de brandstof die je aan de gang houdt op de momenten (en ja die komen er sowieso) dat het allemaal niet zo makkelijk gaat.
In deze module krijg je helder wat jouw missie is, maar we gaan ook aan de slag met jouw financiële must. Immers, een bedrijf is géén liefdadigheidswerk. En missie en geld kunnen (neen, moéten!) perfect samengaan.
En er is nog een derde aspect van die bouwgrond: welke persoonlijke groeistap heb jij te zetten om je bedrijf of praktijk te doen groeien? Jouw bedrijf kan immers maar zo ver groeien als jij als persoon groeit.
Module 2: Welk dringend belangrijk probleem los je op voor welke doelgroep?
Als je coach, trainer, therapeut of consultant bent, dan is dit het bestaansrecht van je bedrijf: het dringende belangrijke probleem waar jij een specifieke doelgroep bij helpt.
De basis van je bedrijf is niét je methode, zijn niét je tools.
En neen, alles doen voor iedereen, dat werkt niet.
In deze module help ik jou te ontdekken welke groep mensen (of bedrijven, of organisaties, of teams) jij gaat helpen bij welk dringend belangrijk probleem zodat je je verder als expert kan ontwikkelen binnen een specifiek vakgebied.
Module 3: Ontwerp je aanbod
Losse sessies, dat is niét het beste verdienmodel én het is ook niet waar je je klanten het beste mee helpt. In deze module leer ik je hoe je van losse sessies overstapt naar een aanbod onder de vorm van trajecten en programma’s zodat je nieuwe én bestaande klanten nog beter helpt om die doelen te bereiken waar ze naar verlangen.
Je ontwerpt je eigen diensten en geeft hen een naam, een vorm (hoe lang? Hoeveel sessies? Welke werkvormen?) en natuurlijk de juiste prijs.
Module 4: Hoe werkt marketing?
Marketing is niét gewoon je aanbod promoten. Marketing is vooral een oprechte duurzame relatie opbouwen met je potentiële klanten door jouw kennis en visie door te geven. Zo leren je potentiële klanten jou en je expertise kennen en kunnen ze nagaan of jij hen kan helpen.
Ik leer je in deze module hoe je ervoor zorgt dat mensen (online of in real life) vertrouwen krijgen in jou en je diensten. Niks fake, niks doen alsof, maar juist vanuit eerlijkheid en integriteit.
In deze module leer je ook hoe je je website opbouwt zodat klanten aanhaken op wat je schrijft en uitgenodigd worden om contact met jou op te nemen.
Module 5: Door welke acties krijg ik klanten?
Een website alleen zorgt niet voor een continue stroom klanten.
Een facebookbericht alleen is niet genoeg.
In deze module leer ik je welke concrete acties nodig zijn om een continue stroom klanten op gang te brengen. (spoiler alert: het gaat niet alleen om slimme acties maar ook om volhouden!)
Module 6: Integer verkopen
Verkopen, manipulatief je klant proberen binnen te hengelen? Dat is niét wat ik er onder versta.
Verkopen is voor mij je potentiële klant helpen om een goede beslissing te maken. Een ja of een neen kunnen allebei ok zijn, als ze maar gebaseerd zijn op de juiste info en helpende gedachten, in plaats van op paniekerige gremlins en misverstanden.
In deze module leer je precies hoe je je klant helpt om die beslissing te maken.
Module 7: Hoe reageer je op ja-maren tijdens het verkoopsgesprek?
‘Jamaar, het is wel duur.’
‘Jamaar, ik moet dat eerst aan mijn partner vragen.’
‘Jamaar, hoe weet ik zeker dat dit zijn geld waard is?’
Ann, wat moet ik zeggen als een klant met dit soort bezwaren afkomt? Hoe help ik mijn klant op die momenten om een goede beslissing te maken?
Dat leer ik je precies in deze module.
En omdat al die ja-maren ook twijfel en onzekerheid bij jou kunnen triggeren (shit, ben ik wel goed genoeg? Shit, weer een neen), gaan we ook daarop in zodat je steeds steviger en met meer vertrouwen aan een verkoopsgesprek begint.
Module 8: Van omzetdoel naar actieplan
In deze module leer ik je strategisch denken: je leert hoe je van een concreet doel naar een nog concreter actieplan gaat zodat je exact weet wat je elke dag, elke week en elke maand moet doen voor een continue stroom klanten. Met andere woorden: je neemt je omzet in eigen regie zodat je niet meer afhankelijk bent van toeval of geluk.
Module 9: In actie!
Je mag nog zoveel weten over ondernemen, als je die kennis niet gaat toepassen dan gebeurt er niks. (hard maar waar) En ja, ik weet uit ervaring dat die stap van weten naar doen niet altijd even eenvoudig is en dat perfectionisme, faalangst en uitstelgedrag op de loer liggen.
Daarom leer ik je in deze module concrete anti-uitstel- en anti-perfectionisme-strategieën zodat je steeds sneller in actie komt.
Module 10: Tem je gremlins
Er zitten geniepige monstertjes in ons hoofd en in ons lijf. Vaak merk je niet dat ze er zijn, maar als er iets tegenslaat dat weten ze onze gevoeligste plekken feilloos te vinden. Ja, ik bedoel onze gremlins, ook wel innerlijke criticus, belemmerende overtuigingen of saboteurs genoemd.
En wat is nu zo typisch aan ondernemen? Dat je uit je comfortzone moét komen en je gremlins daardoor sowieso wakker worden.
In deze module leer je je gremlins beter kennen én leer je hoe met hen kan omgaat zodat ze jou minder tegenhouden bij het ondernemen.
~~~
En Ellen voegde daar nog aan toe:
Maar meest van al, en dat verbaast je vast niet, houd ik zielsveel van jouw authenticiteit.
'Authenticiteit’ is een vaak te licht gebruikt woord, maar voor jou en jouw begeleiding is het echt helemaal op zijn plaats.
Jouw echtheid en eerlijkheid waren, naast jouw ondernemerscapaciteiten uiteraard, voor mij echt dé reden om bij joù in een traject in te stappen. De authentieke stem die je in jouw marketing gebruikt, bleek geen ‘sausje’ maar werd ook in het traject echt helemaal bevestigd in hoe je coacht en bent.
Voor mij blijft het dan ook dé reden waarom ik anderen zou aanraden ook met jou te werken.
En het blijft dé nr. 1 reden waarom ik supertevreden ben over mijn traject bij jou: dankzij jouw echtheid en eerlijkheid ben ik aangemoedigd en bevestigd om dit voor mezelf óók neer te zetten: ja er zijn wetmatigheden en bewezen strategieën, én ja, daarbinnen en daarnaast mag ik het op mijn manier doen en met mijn eigen stem spreken.
Zelfs mocht binnen x-tijd blijken dat het uiteindelijk tòch niks wordt met mijn praktijk (maar dat geloof ik niet), is dat toch dé win voor mij.
Dikke merci voor dit traject!
~~~
Zo’n online programma, werkt dat wel?
Een programma (of het nu online of live is) werkt als jij werkt. Zo eenvoudig is het. En wat betekent werken in dit geval? De modules doornemen, alle opdrachten maken, feedback vragen in de facebookgroep, je vragen stellen tijdens de maandelijkse Q&A sessies, bij de online samenwerkdagen, de startdag en de masterclasses aanwezig zijn.
Als je op deze manier alle modules doorwerkt zal je merken dat doorheen de initiële verwarring een duidelijke focus, doelen en actieplan ontstaat.
Kan ik niet beter wachten tot ik eerst wat meer klanten heb?
Wees eerlijk naar jezelf: hoe lang probeer je het al alleen? En als je gaat blijven doen wat je tot nu toe deed, waarom zou het resultaat dan opeens anders zijn?
Ja, je moet het zelf doen. En: we kunnen het niet alleen (of misschien kan dat wel, maar hoe lang gaat het dan duren eer je genoeg verdient met je bedrijf?).
Je expertise als coach, of therapeut, of consultant heb je niet opgebouwd door gewoon maar in je eentje een boek te lezen.
Zo is het ook met ondernemen. En met zwemmen: alleen een youtube filmpje kijken is niet genoeg. Je moet het water in, wennen aan de kou, leren drijven en dan stap voor stap arm- en beenbewegingen gaan combineren. Daar hebben we hulp bij nodig.
Om van onze gremlins maar te zwijgen. Hoe vaak heb je je al voorgenomen actie te gaan doen, en ben je gestopt na de eerste tegenslag? Omdat die gemene stemmetjes in je hoofd zeiden 'zie je wel! 't Is niks voor jou!'
Ook om onze gremlins te temmen hebben we hulp nodig. Iemand die er in getraind is je gremlins te herkennen en ze vriendelijk maar kordaat naar hun kot te sturen. En ja daar ben ik dus heel erg goed in.
Je programma werkt met duidelijke stappen en structuur en ik snap dat dat nodig is, maar is het resultaat dan niet een soort eenheidsworst?
Neen zéker niet!
Ik neem je inderdaad stap voor stap mee door de opbouw van je bedrijf. En zoals je bij een huis moet beginnen bij het fundament en niet bij dak, is er ook bij het bouwen van een bedrijf een logische volgorde.
Maar, wees gerust, we bouwen niét allemaal hetzelfde huis.
De ene bouwt een tiny house off the grid. De ander wil een supermoderne witte villa. En nog iemand anders wil een gezellige cottage met een rieten dak. (en ikzelf hou van smalle herenhuizen met hoge plafonds en veel trappen).
Kortom: met behulp van al mijn feedback bouwen we het bedrijf dat bij jou past, met de klanten die bij jou passen, de website die bij jou past en de marketingacties die bij jou passen!!
Als je aan de slag gaat met alle modules en de opdrachten en vooral bereid bent het ongemak van het leerproces te verdragen en in actie te komen, dan is dit wat je mag verwachten na dit programma:
Dit programma past helemaal bij jou als je...
Lees hier meer over de klanten waar ik het liefst mee werk.
Lees hier meer ervaringen van contente klanten.
Basisversie:
Je investering bedraagt 1980 euro excl. BTW of 6 maandelijkse termijnen van 330 euro excl. BTW.
Plusversie:
Je investering bedraagt 3000 euro excl. BTW of 8 maandelijkse termijnen van 375 euro excl. BTW.
Individuele versie:
Je investering bedraagt 5000 euro excl. BTW of 10 maandelijkse termijnen van 500 euro excl. BTW.
Voordat je instapt in dit traject wil ik zeker weten dat dit het programma is dat jij nu nodig hebt.
Ik nodig je daarom uit om het formulier in te vullen dat je vindt via deze link.
We plannen dan een zoomgesprek in en ik kijk samen met jou of dit programma bij je past. (en daarin ben ik altijd heel eerlijk, ik zou jou én mezelf geen dienst bewijzen als ik dit niet zou zijn)
Heel graag tot binnenkort!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
x