Even samenvatten.
Je bent coach, trainer, therapeut of consultant. Pas gestart of al een tijdje bezig.
Je bent goed in je vak (ook al zie je dat zelf nog niet helemaal!).
Je houdt van je vak. Werken met je klanten is het liefste wat je doet (het voelt zelfs niet als werken).
Maar…
Maar… die klanten.
Hoe kom je eraan?
Welke prijzen kan je vragen?
Hoe verkoop je jezelf en je aanbod zonder fake en opdringerig te zijn?
Hoe onderscheid je je van concurrenten? Er zijn er al zoveel die hetzelfde doen!
En last but not least: hoe reken je af met die eeuwige zelftwijfel en dat uitstelgedrag?
Dàt is waar je mee worstelt.
En onder ons gezegd en gezwegen, het is logisch dat je dit lastig vindt.
Het is niét omdat je goed bent in je vak als coach, trainer of therapeut dat je automatisch een goede ondernemer bent.
Ja, je missie is belangrijk. Ja, het gaat om een verschil maken in de wereld. Maar ook om (goed) je brood verdienen, dus ook om doelen, strategie en acties.
Ondernemen vraagt om nieuwe kennis en vaardigheden. Vaardigheden die je nog niet hebt, simpelweg omdat je die (nog) niet geleerd hebt.
Om van je missie een goed lopend bedrijf te maken is het nodig dat je die ondernemerskennis leert én het lef hebt om deze nieuwe kennis te gaan toepassen.
Met andere woorden: je moet uit je kot komen. Zichtbaar worden, actie ondernemen.
Met behulp van de video’s en de opdrachten in een uitgebreid werkboek ga je aan de slag om je bedrijf stap voor stap op te bouwen. Je bouwt een stevig fundament en ik leer je alle kennis die je in deze fase van je bedrijf nodig hebt.
Maar ik help je ook om je interne gremlins (je weet wel, al die stemmetjes in je hoofd die oh zo waar klinken maar die je alleen maar proberen te saboteren) beter onder de knoet te houden.
Neen, na 6 maanden heb je dan nog géén omzet van 100.000 euro. Na 6 maanden heb je nog géén continue stroom van klanten. Daar ben ik bloedeerlijk over.
Maar de kennis die je opdoet in dit programma en de opdrachten die je gaat doen zijn wél de eerste en noodzakelijke stappen naar je omzetdoel en die stroom van klanten. Het zijn exact de stappen die ik gezet heb en waardoor ik die omzet nu wel draai.
Het programma bestaat uit 3 onderdelen:
Module 1: Wat is je missie?
Je missie, het verschil dat jij wil maken in de wereld met je bedrijf, is de bouwgrond van je bedrijf, de brandstof die je aan de gang houdt op de momenten (en ja die komen er sowieso) dat het allemaal niet zo makkelijk gaat.
In deze module krijg je helder wat jouw missie is, maar we gaan ook aan de slag met jouw financiële must. Immers, een bedrijf is géén liefdadigheidswerk. En missie en geld kunnen (neen, moéten!) perfect samengaan.
En er is nog een derde aspect van die bouwgrond: welke persoonlijke groeistap heb jij te zetten om je bedrijf of praktijk te doen groeien? Jouw bedrijf kan immers maar zo ver groeien als jij als persoon groeit.
Module 2: Welk dringend belangrijk probleem los je op voor welke doelgroep?
Als je coach, trainer, therapeut of consultant bent, dan is dit het bestaansrecht van je bedrijf: het dringende belangrijke probleem waar jij een specifieke doelgroep bij helpt.
De basis van je bedrijf is niét je methode, zijn niét je tools.
En neen, alles doen voor iedereen, dat werkt niet.
In deze module help ik jou te ontdekken welke groep mensen (of bedrijven, of organisaties, of teams) jij gaat helpen bij welk dringend belangrijk probleem zodat je je verder als expert kan ontwikkelen binnen een specifiek vakgebied.
Module 3: Ontwerp je aanbod
Losse sessies, dat is niét het beste verdienmodel én het is ook niet waar je je klanten het beste mee helpt. In deze module leer ik je hoe je van losse sessies overstapt naar een aanbod onder de vorm van trajecten en programma’s zodat je nieuwe én bestaande klanten nog beter helpt om die doelen te bereiken waar ze naar verlangen.
Je ontwerpt je eigen diensten en geeft hen een naam, een vorm (hoe lang? Hoeveel sessies? Welke werkvormen?) en natuurlijk de juiste prijs.
Module 4: Hoe werkt marketing?
Neen, marketing is niét enkel je aanbod promoten. Marketing is vooral een oprechte duurzame relatie opbouwen met je potentiële klanten door jouw kennis en visie door te geven. Zo leren je potentiële klanten jou en je expertise kennen en kunnen ze nagaan of jij hen kan helpen.
Ik leer je in deze module hoe je ervoor zorgt dat mensen (online of in real life) vertrouwen krijgen in jou en je diensten. Niks fake, niks doen alsof, maar juist vanuit eerlijkheid en integriteit.
In deze module leer je ook hoe je je website opbouwt zodat klanten aanhaken op wat je schrijft en uitgenodigd worden om contact met jou op te nemen.
Module 5: Door welke acties krijg ik klanten?
Een website alleen zorgt niet voor een continue stroom klanten.
Een facebookbericht alleen is niet genoeg.
In deze module leer ik je welke concrete acties nodig zijn om een continue stroom klanten op gang te brengen. (spoiler alert: het gaat niet alleen om slimme acties maar ook om volhouden!)
Module 6: Integer verkopen
Verkopen, manipulatief je klant proberen binnen te hengelen? Dat is niét wat ik er onder versta.
Verkopen is voor mij je potentiële klant helpen om een goede beslissing te maken. Een ja of een neen kunnen allebei ok zijn, als ze maar gebaseerd zijn op de juiste info en helpende gedachten, in plaats van op paniekerige gremlins en misverstanden.
In deze module leer je precies hoe je je klant helpt om die beslissing te maken.
Module 7: Hoe reageer je op ja-maren tijdens het verkoopsgesprek?
‘Jamaar, het is wel duur.’
‘Jamaar, ik moet dat eerst aan mijn partner vragen.’
‘Jamaar, hoe weet ik zeker dat dit zijn geld waard is?’
Ann, wat moet ik zeggen als een klant met dit soort bezwaren afkomt?
Dat leer ik je precies in deze module.
En omdat al die ja-maren ook twijfel en onzekerheid bij jou kunnen triggeren (shit, ben ik wel goed genoeg? Shit, weer een neen), gaan we ook daarop in zodat je steeds steviger en met meer vertrouwen aan een verkoopsgesprek begint.
Module 8: Van omzetdoel naar actieplan
In deze module leer ik je strategisch denken: je leert hoe je van een concreet doel naar een nog concreter actieplan gaat zodat je exact weet wat je elke dag, elke week en elke maand moet doen voor een continue stroom klanten. Met andere woorden: je neemt je omzet in eigen regie zodat je niet meer afhankelijk bent van toeval of geluk.
Module 9: In actie!
Je mag nog zoveel weten over ondernemen, als je die kennis niet gaat toepassen dan gebeurt er niks. (hard maar waar) En ja, ik weet uit ervaring dat die stap van weten naar doen niet altijd even eenvoudig is en dat perfectionisme, faalangst en uitstelgedrag op de loer liggen.
Daarom leer ik je in deze module concrete anti-uitstel- en anti-perfectionisme-strategieën zodat je steeds sneller in actie komt.
Module 10: Tem je gremlins
Er zitten geniepige monstertjes in ons hoofd en in ons lijf. Vaak merk je niet dat ze er zijn, maar als er iets tegenslaat dat weten ze onze gevoeligste plekken feilloos te vinden. Ja, ik bedoel onze gremlins, ook wel innerlijke criticus, belemmerende overtuigingen of saboteurs genoemd.
En wat is nu zo typisch aan ondernemen? Dat je uit je comfortzone moét komen en je gremlins daardoor sowieso wakker worden.
In deze module leer je je gremlins beter kennen én leer je hoe met hen kan omgaat zodat ze jou minder tegenhouden bij het ondernemen.
Je ziet het: alles wat je nodig hebt om een geweldig bedrijf te bouwen waarmee je een verschil maakt in de wereld én waaruit je ook een goed inkomen kan halen. En dat maakt dit programma ook uniek, dat het zo compleet is.
√ 10 videolessen van telkens 1u
√ Materialen
Bij elke module hoort een werkboek met alle opdrachten.
√ Feedback en antwoord op je vragen
√ Livebijeenkomst
Zo’n programma dat deels online is, werkt dat wel?
Een programma (of het nu online of live is) werkt als jij werkt. Zo eenvoudig is het. En wat betekent werken in dit geval? De modules doornemen, alle opdrachten maken, feedback vragen in de facebookgroep, je vragen stellen tijdens de maandelijkse Q&A sessies én bij de livebijeenkomst aanwezig zijn.
Als je op deze manier alle modules doorwerkt zal je merken dat doorheen de initiële verwarring een duidelijke focus, doelen en actieplan ontstaat.
Kan ik niet beter wachten tot ik eerst wat meer klanten heb?
Wees eerlijk naar jezelf: hoe lang probeer je het al alleen? En als je gaat blijven doen wat je tot nu toe deed, waarom zou het resultaat dan opeens anders zijn?
Ja, je moet het zelf doen. En: we kunnen het niet alleen (of misschien kan dat wel, maar hoe lang gaat het dan duren eer je genoeg verdient met je bedrijf?).
Je expertise als coach, of therapeut, of consultant heb je niet opgebouwd door gewoon maar in je eentje een boek te lezen.
Zo is het ook met ondernemen. En met zwemmen: alleen een youtube filmpje kijken is niet genoeg. Je moet het water in, wennen aan de kou, leren drijven en dan stap voor stap arm- en beenbewegingen gaan combineren. Daar hebben we hulp bij nodig.
Om van onze gremlins maar te zwijgen. Hoe vaak heb je je al voorgenomen actie te gaan doen, en ben je gestopt na de eerste tegenslag? Omdat die gemene stemmetjes in je hoofd zeiden 'zie je wel! 't Is niks voor jou!'
Ook om onze gremlins te temmen hebben we hulp nodig. Iemand die er in getraind is je gremlins te herkennen en ze vriendelijk maar kordaat naar hun kot te sturen. En ja daar ben ik dus heel erg goed in.
Als je aan de slag gaat met alle modules en de opdrachten en vooral bereid bent het ongemak van het leerproces te verdragen en in actie te komen, dan is dit wat je mag verwachten na dit programma:
Dit programma past helemaal bij jou als je...
Je investering voor het programma bedraagt 1500 euro excl. BTW.
Maar dankzij de KMO portefeuille (voor elke Vlaamse KMO met een ondernemingsnummer) krijg jij 30% korting op dit bedrag.
Je betaalt dus slechts 1050 euro excl. BTW.
Heb je geen recht op deze subsidie (of wil je je betalingen meer spreiden) dan kan je betalen in 5 maandelijkse termijnen van 300 euro excl. BTW.
Stuur me een mailtje via ann@althea-coaching.be .
Heel graag tot binnenkort!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
x