26 oktober 2017
Ik ben al verzot op anti-tips sinds ik lang lang geleden op de Nederlandse TV mensen op vakantie de anti-groeten hoorde doen aan thuisblijvers (nog lezers die zich dat herinneren?), dus vandaag:
de 5 beste anti-tips voor de slimme sensitieve ondernemer!
Wil je vooral GEEN succes hebben als ondernemer?
Wil je dat je onderneming al van bij de start tot mislukken gedoemd is?
Volg dan vooral de anti-tips die ik je vandaag meegeef!
Anti-tip 1:
Start pas met je onderneming als je ZEKER weet wat je gaat doen en als je dit dan ook nog PERFECT kan.
Zeg nu zelf: het getuigt toch niet van veel respect voor je klanten als je hen als PROEFKONIJN gaat gebruiken.
En waarom zou je alle moeite doen om te starten als je nog niet eens zeker bent WAT je precies gaat doen?
Eerst perfect uitdenken, dan pas doen!
Anti-tip 2:
Luister naar ALLE goede raad.
Ik bedoel dus: luister naar je vader, je moeder, je kind, je partner, de buurvrouw, je facebookvriend die heel zijn leven ambtenaar geweest is, wildvreemden die je spreekt bij de kapper, kortom luister naar IEDEREEN.
Iedereen is per slot van rekening consument en heeft dus een valabele opinie over JOU en JOUW zaak.
Anti-tip 3:
Doe ALLES voor IEDEREEN.
Ben je coach? Dan coach je kinderen, volwassenen, koppels, ondernemers, mensen met burn-out, gepensioneerden, leidinggevenden, kortom iedereen behoort tot je doelgroep.
Je helpt ook bij ELK probleem: burn-out, opvoeding, assertiviteit, delegeren, noem maar op.
Maak duidelijk dat mensen voor ALLES bij jou terecht kunnen.
Dit is DE manier om genoeg werk en klanten te hebben.
Anti-tip 4:
Doe alles om NIET OPDRINGERIG over te komen. En: wees je ervan bewust dat je dat sneller bent dan je denkt!
Mensen zitten er niet op te wachten om te horen wat je doet.
Ze zitten er ook niet op te wachten om elke week een nieuwsbrief van je te krijgen.
Hou het discreet, mensen zullen je wel komen opzoeken als zij er klaar voor zijn.
Anti-tip 5:
Vraag zo LAAG mogelijke prijzen.
Hoe lager je prijzen, hoe minder motivatie je klanten voelen om echt iets aan hun probleem te doen.
Prijzen van 40 à 50 euro per uur zijn hierbij een goed maximum.
Of: vergelijk met andere spelers in jouw vakgebied en pas je aan hen aan. Er is geen enkele reden om hogere prijzen te vragen dan je concurrenten!
Veel succes met je onderneming deze week!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
x