I know what I want and I want it NOW

6 februari 2020

Jaaaaren geleden al vond een vriendin voor mij de term ‘lui fruit’ uit.
Wat is in godsnaam lui fruit, vraag je je af?
Dat is fruit waarbij je geen ingewikkelde schilmanoeuvers moet doen en waarbij je niet heel de tijd pitten moet uitspuwen.

Top lui fruit: bananen (net rijp genoeg zodat makkelijk te pellen en niet te rijp zodat geen plakboel), druiven, frambozen, bramen.
Nog te doen qua luiigheid: appels, peren, aardbeien, mandarijnen.
Níét te doen qua luiigheid: appelsienen, kersen, pompelmoezen.

Dit om maar te zeggen: ik ben niet zozeer van de luxe, maar ik ben ENORM van het gemak.
Echt naar de luie kant toe.
Geen ingewikkelde gerechten maar rap klaar (en liefst afhaal of ergens gaan eten zodat ik echt niks moet doen).
Mijn kleren gaan allemaal in het wasmachien, no way dat ik een wollen pull met de hand ga wassen (en pech gehad als iets er niet goed uitkomt).
En je kan er zeker van zijn dat als mijn partner aan de senseo staat dat ik dan roep ‘oh, zou je voor mij ook een koffietje kunnen maken?’

Een geluk voor mij (of een ongeluk, lees verder) dat ons moderne leven alsmaar méér inspeelt op gemak en instant gratification.
Bezorgen van pakjes, zelfrijdende auto’s, carwash, de domotica die automatisch de rolluiken naar beneden doet, afstandsbedieningen alom.

Alleen, die nood aan instant gratification en gemak, die helpt ons dus absoluut niet in ons bedrijf.
Want een bedrijf uitbouwen dat vraagt tijd, doorzettingsvermogen en het verdragen van ongemak.
Bijvoorbeeld als het gaat om marketing.

Vorige week gaf ik een webinar.
Na afloop kreeg ik een berichtje: “Dankjewel voor het webinar, knap de effort die je daarin steekt! Voor ons is het een uitdaging om daar consistent tijd voor vrij te maken, maar het moet dus wel renderen als ik je bezig zie.”

Inderdaad, de effort die ik in mijn webinars (en bij uitbreiding ook al mijn andere marketingacties, zoals deze nieuwsbrief bijvoorbeeld) steek, rendeert.

Maar: níét na één keer.
Het is echt níét zo dat ik na zo’n webinar 10 aanmeldingen krijg.
Het is echt níét zo dat ik op elke nieuwsbrief reacties (laat staan inschrijvingen) krijg.
Vorige week na het webinar meldde zich zelfs níémand aan.

Heb ik daarvoor al die moeite gedaan
, zou ik dan kunnen denken.
De rest van het jaar doe ik géén webinars meer.

Maar dat denk ik dus niet.
Want ik weet hoe mijn klanten klant worden.

Iemand downloadt mijn gratis anti-uitstel training, volgt een webinar, volgt nog eens een webinar, leest daarna nog een paar weken mijn nieuwsbrief en meldt zich dán aan voor een workshop.
Of iemand volgt een challenge, nog een challenge, dan nog eens een challenge, nog een 4de challenge (ondertussen zijn we 2 jaar verder hè) en denkt dán ‘ik moet eens met Ann gaan babbelen om te zien of ze me kan helpen’.
Of iemand leest een jaar lang al mijn nieuwsbrieven, klikt op elke link, doet dan mee aan een webinar en schrijft zich een paar weken later in voor mijn online programma.

Dat betekent dat het dus gaat om continue effort. Bij marketing bestaat instant gratification niet.

Marketing gaat om het opbouwen van een relatie met je doelgroep.
Niet om het krijgen van zoveel mogelijk likes.
Niet om het zo snel mogelijk iemand een aanbod doen, want dat wérkt gewoonweg niet.

Het gaat erom dat je een relatie opbouwt met je mensen door waarde te geven, vanuit de oprechte intentie te helpen.
Dat je oprecht voelt: zelfs als er niemand na dit webinar klant wordt, dan is dat helemaal ok, want ik weet dat ik mijn mensen heb verteld wat ze moesten weten.
Dat je oprecht voelt: zelfs als er een heel jaar niemand reageert op mijn nieuwsbrief, is dat helemaal ok, want ik weet dat ik mijn mensen leer wat ze nodig hebben.
Dat je oprecht voelt dat je iemand heel goed kan helpen én weet dat je werk te doen hebt om het vertrouwen op te bouwen, zodat je daarna op het goeie moment een passend aanbod kan doen.

En dat vraagt dus geduld terwijl je je acties doet.
Zelfs als je de perfecte acties zou doen, zijn er veel acties nodig. Altijd meer dan je denkt.

En daar zie ik zoveel ondernemers de mist in gaan. Ze geven te snel op.
Die periode dat je volop aan het werk bent, maar er komen nog geen klanten, dat is niet makkelijk, daar moeten we niet flauw over doen. Maar je moet erdoor, er is geen omweg.
En al die succesvolle ondernemers die je ziet, die zijn bereid geweest daardoor te gaan. Vol te houden, acties te doen, zelfs al was er nog geen enkel resultaat.

Wat helpt jou om door te zetten op het moment dat je nog geen resultaat ziet? En ben jij ook een liefhebber van lui fruit? ;-)
Mail me gerust op ann@althea-coaching.be, ik lees je reactie heel graag!

Ann

P.S. Wanneer jij er klaar voor bent om de volgende stap te zetten in je bedrijf zijn dit 2 manieren waarop ik je kan helpen:

1. Op woensdag 19 februari geef ik een gratis online training “De 10 spirituele wetten van succes – voor bloednuchtere coaches, trainers, therapeuten en consultants”.

Help, wat is er met Ann gebeurd? Is ze besmet geraakt door een of andere zweverige goeroe?

Geen nood, ik ben nog altijd even nuchter en met de voetjes op de grond als altijd. :-P

Ik ga je níét vertellen dat je moet denken aan een rode ferrari en dat hij dan de dag daarna voor je deur staat.
Ik ga je níét vertellen dat alles neerkomt op positief denken en dat je acties maar bijzaak zijn.

Integendeel.

Ik ga je juist vertellen hoe we door onze acties ervoor kunnen zorgen dat het universum meewerkt aan de groei van ons bedrijf.
Maar ook hoe je jezelf kan boycotten zonder dat je het beseft.

Kortom, de 10 spirituele wetten voor ondernemerssucces voor al wie niet zweverig is maar eigenlijk wel weet dat onze intuïtie de weg wijst.

Ik geef deze online training twee keer live op 19 februari, om 10u en om 20u.
Aanmelden kan via deze link, dan kies je zelf het tijdstip dat je het beste past.

(Kan je er niet live bij zijn maar wil je toch graag het webinar bekijken? Meld je dan ook aan, ik stuur na afloop de opname naar iedereen die zich registreerde)

2. Op vrijdag 13 maart (geluksdag :-)) geef ik weer mijn eendaagse ondernemersworkshop “The Big Five”.
Als je nu echt wil gaan leren ondernemen, is dit de eerste stap!

Ik leer je hoe je je ondernemershuis opbouwt van fundament tot aan het dak.
Marketing, verkopen, zichtbaar worden, prijzen bepalen, het komt allemaal aan bod.

Een dag vol eyeopeners, heel concrete ondernemersstrategieën en op het einde van de dag een duidelijk actieplan.

Let op! Kom alleen als je je bedrijf/praktijk serieus neemt!
Het risico dat je neemt is dat je je grote dromen serieus gaat nemen, en ja, dat je ontdekt dat ze haalbaar zijn!

Alle info over de workshop (en de aanmeldlink) vind je hier

En goed om weten: vanaf nu is het 2 voor de prijs van 1: je mag met andere woorden iemand gratis meebrengen. Je collega-coach, je vriendin-ondernemer, je business-buddy, als ze maar het ondernemersvak willen leren!

Nog vragen? Stuur me even een mailtje op ann@althea-coaching.be, ik antwoord met veel plezier!

Meer blogs & vlogs

Falen is geen optie én het is een must Zoals Clouseau al zei: het zit vanbinnen Allé, weer zo’n coach die alleen maar gebakken lucht verkoopt Welke van deze marketingfouten maakte jij al deze week? Ik wist dat ik het niet mocht lezen maar ik kon er niet aan weerstaan To plan or not to plan, that's the question NU gaan de klanten echt komen! Is je ego het echte probleem in je bedrijf? Het maakt niet uit hoe je jezelf noemt Het obstakel is de weg Dit vraagt je potentiële klant zich af Wat zich nu toont in je ondernemerschap, was er altijd al Leven en ondernemen in tijden van corona Waarom het beter is voor je bedrijf als je kostwinnaar bent Marketing uitbesteden, ja of neen? Jij bent de gans, zorg voor jezelf! Radicaal eerlijke marketing, was da? De 5 grootste misverstanden over verkopen Wat je omzet zegt over jou Senseo of Nespresso? Action cures fear 2 redenen waarom ondernemen een kwestie van geluk is en 25 voor het tegendeel Je MAG niet perfect zijn Waar maak jij het jezelf te gemakkelijk in je bedrijf? Je omzet weerspiegelt hoeveel stress je aankan Waarom ik geen korting geef Leeswaarschuwing: dit artikel bevat zweverige passages! Waarom moeiteloos verkopen niet bestaat Waarom je onterecht besluit dat de markt verzadigd is Waarom het géén goed idee is om een extra coachopleiding te gaan volgen 12 jaar ondernemen, dit heb ik ervan geleerd! Ja, ik heb zelf ook nog altijd een coach! Ben jij ook een Galilei? Succes bij het ondernemen: is het een kwestie van geluk? Ik beken: ik ben verliefd op mijn klant Het maakt niet uit wat ze over jou denken [Kom uit je kot] Muurklimmen en ondernemen, een gouden combi? Joepie, ik heb een concurrent! Dit is het enige verschil tussen jouw marketing en mijn marketing [Kom uit je kot] Dat is te opdringerig! Hoe overleef je als introverte ondernemer in de ondernemersjungle? Ben jij bang voor de Grote Boze Neen? Geen probleem? Geen bedrijf! Wat afvallen me leerde over ondernemen (en omgekeerd) Dit zijn je 3 grootste tijd- en energievreters [Kom uit je kot] Verkopen, de ultieme vorm van uit je kot komen? Moet je als ondernemer per se hard werken? [Kom uit je kot] Zit er genoeg vis in je vijver? Here's to strong women Wat als opeens niks meer goed gaat in je bedrijf? Welk soort shampoo ben jij? [Kom uit je kot] Ben jij bang van het zwarte gaatje? Daarom werkt jouw nieuwsbrief niet [Kom uit je kot] Netflixen mag, maar doe eerst dit Wat antwoord ik als mijn klant zegt “Neen, het is te duur”? [Kom uit je kot] Weg met je Gremlins! De 5 meest gemaakte facebookmarketing fouten [Kom uit je kot] Mijn zoektocht naar de perfecte titel Neen, goede voornemens werken niet, maar probeer dit eens [S.O.S. Ann] Hoe krijg ik klanten door lezingen of presentaties? Door deze 3 beslissingen verdubbelde ik dit jaar mijn omzet [S.O.S. Ann] Hoe hou ik vol als ik nog geen resultaat zie? 10 dingen waar je als ondernemer neen móét tegen zeggen als je succesvol wil worden [S.O.S. Ann] Wat met al mijn nieuwe ideeën? Hoop is geen strategie Wees eens eerlijk, kan iederéén leren ondernemen? 3 redenen waarom je onterecht ontmoedigd geraakt in je bedrijf De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen Lieve psychologen en therapeuten, deze is speciaal voor jullie! [Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint [S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts [Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU! [Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Artikel] Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Artikel ] Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Artikel] Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Artikel] Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Artikel] Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...

ann@althea-coaching.be


Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x