[Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU!

6 september 2018

Eens in je leven komt er zo’n moment waarop je denkt “nu is het genoeg geweest want als ik nu niets doe, zit ik hier over 10 jaar op de zetel en kraakt mijn hele lijf als ik rechtsta (áls ik dan nog uit die zetel geraak :-P )”
Ja, ik heb het over meer gaan bewegen, fitter worden, je lijf sterker maken.

En dus zocht ik naar een personal trainer.
(Side note: ja, ik zocht naar een personal trainer want ik ken mezelf en ik weet dat ik, als iets echt belangrijk voor me is, hulp moet inschakelen en mijn wilskracht moet uitbesteden – het uitbesteden van je wilskracht is niet het onderwerp van dit artikel maar hier kom ik zeker nog eens op terug!)

En wat doet de 21ste-eeuwse mens die een personal trainer zoekt? Natuurlijk, die gaat googelen.

En, om Raymond van het Groenewoud te parafraseren:
Ik was gisteren op een personal trainer website (olee ola!)
En wat ik daar zag heeft me diep geraakt (olee ola!)

(opgelet voor diegenen die mij nog niet goed kennen: ik kán nogal hevig zijn en dit is één van die momenten, niet verschieten, het is allemaal goed bedoeld en omdat ik elke ondernemer een goed lopend bedrijf wens!)
(en voor de NIET personal trainers: alles wat ik ga schrijven is OOK voor jou bedoeld, er is geen ontsnappen aan! :-P )

Personal trainers aller lande, je doet jezelf én je klant tekort!!!
 
Punt één.

Ik ben totally A-sportief. ALTIJD geweest.
Gooi een bal in mijn richting en ik duik weg om mijn bril te beschermen.
Laat me haasje-over doen en ik scheur mijn gewrichtsband (echt gebeurd).
Laat me over de bok springen en ik doe alsof ik aanloop maar weet al op voorhand dat ik vlak voor de bok ga stoppen en quasi-teleurgesteld ga verzuchten: “weer niet gelukt” (mijn favoriete strategie om de turnlessen door te komen).

Wat ik bedoel is: het is voor mij een drempel om naar een personal trainer te gaan.
Een GROTE drempel.
Ik word geïntimideerd door jullie. Jullie met je gezonde lijf en je gezonde eten en je strakke spieren en je geweldige conditie.
Ik heb dat strakke lijf en die geweldige conditie nog nooit gehad.

IK WIL WETEN DAT JE ME BEGRIJPT.
Ik wil op je website lezen dat je wéét wat het is om zo als niet-sportieveling een eerste afspraak te maken met een personal trainer.
Ik wil kunnen merken dat je begrijpt dat ik bang ben voor je oordeel.
Ik wil zien dat je ervaring hebt met mensen zoals ik, die zich nooit comfortabel gevoeld hebben bij bewegen, maar die nu wél gemotiveerd zijn om uit te zoeken welke beweging bij hen past, voor een fit en gezond lijf.
Ik wil lezen welke problemen jij helpt oplossen en tot welk resultaten je aanpak leidt. Ik wil ervaringen van andere mensen lezen.

Kortom, ik wil empathie van jou en ik wil je expertise zien, lang voor ik je in het echt zie.
Want weet je wat het is, als ik niet het gevoel heb dat jij me snapt, dan komt die eerste afspraak er ook niet.
En dat zou toch ongelooflijk jammer zijn? Voor jou én voor mij?

Punt twee.

Ik wéét niet wat er nodig is voor een fit en gezond lijf.
Jij wel.
Wel, vertel het me dan.
In jip-en-janneke-taal.
Ik weet niet wat het verschil is tussen krachttraining en mobiliteitstraining en ik weet zeker niet wat ik nodig heb.

Ik wil dat jij vanuit je expertise mij zegt wat ik nodig heb.
Welke stappen er nodig zijn, hoe lang we gaan trainen, hoe de opbouw zal zijn, en hoe jij er mee voor zal zorgen dat ik deze keer niét opgeef na 1 of 2 keer fitnessen.

Ik wil geen losse sessies.
Want ik wéét hoe losse sessies bij mij werken.
Ik maak een afspraak voor 1 sessie en we trainen.
Ik maak een afspraak voor sessie 2 en we trainen.
Bij sessie 3 komt er iets tussen en ik sms je om af te zeggen, met veel excuses.
Bij sessie 4 heb ik het wéér te druk. Ik maak geen nieuwe afspraak meer maar zeg ik dat je later zal bellen voor een nieuwe afspraak.
Maar ik bel je niet meer. Want ik zit al op het punt dat ik het weer opgegeven heb. Dat ik denk “Ann, we moeten eerlijk zijn, ik krijg dit nooit ingepast in mijn schema.” En dat ik denk “Ach, zoooo belangrijk is dit nu ook weer niet.”
En ik schaam me tegenover jou.
En dus bel ik niet meer en stopt alles.
Want jij denkt “Ik wil niet opdringerig zijn, ze zal wel een nieuwe afspraak maken als ze er aan toe is”.

Maar het punt is: ik BEN er aan toe, maar ik heb jou nodig om het vol te houden. (anders sportte ik al jaren lang 3 keer per week en liep ik marathons).
Ik wil dat jij mij een programma voorstelt, met een logische opbouw, lang genoeg, zodat ik vertrouwen krijg in mezelf en écht dat fitter lijf krijg.

Tenslotte, punt 3.
Je prijzen.
Vraag ALSJEBLIEFT een goede prijs, niét de prijzen die ik nu op je website zie staan.

Neen, je bent niet te duur.
INTEGENDEEL.
Je bent veel te goedkoop!
Hoe kan ik me nu engageren, naar mezelf en naar jou, als je maar tussen de 30 en de 60 euro per uur vraagt?
Hoe kan jij me geven wat ik nodig heb als je een bedrag vraagt waar je niet van kan leven? (en ja, ik ben zelf ondernemer dus ik wéét hoe weinig er over blijft van 60 euro per uur).

Lieve personal trainer, I NEED YOU, echt waar.
 
Dus doe jezelf én je toekomstige klanten een plezier en:

  • Laat jezelf en je expertise écht zien. Op je site, je Facebookpagina, je Instagram, eender waar. Niet alleen de buitenkant, niet alleen je eigen sportverleden, maar wie je bent, zodat ik kan voelen dat je mij begrijpt.
  • Help me door geen losse sessies aan te bieden maar goed uitgebouwde trajecten en programma’s waarin ik leer wat ik nodig heb en die lang genoeg duren om écht nieuwe gewoonten aan te leren.
    Laat me niet los voor ik kan vliegen.
  • Vraag de prijs die je dienst echt waard is, zodat je impact hebt, echt impact, op mij en al die andere a-sportievelingen.
    Het is zo ontzettend belangrijk om fit en gezond te zijn, om je goed te voelen in je vel. De kost van niet goed voor je lijf zorgen is zo groot.
    Daar mag je echt wel wat voor vragen.

Tags:

Blog

Meer items

Een nieuw seizoen van The (un)Masked Coach Mijn kerstvakantie: gourmet, youtubefilmkes en een levensveranderend inzicht [Het alfabet van Ann] De W van WEG MET VALSE BESCHEIDENHEID Welcome to your zone of genius! Trauma voor dummies in 10 vragen What does life want from me? Help, ik zit in de overgang! Over mijn supersmalle comfortzone tussen té competent en incompetent Vijf dingen die ik had willen weten toen ik startte als ondernemer Welkom in mijn beschutte werkplaats! [Het alfabet van Ann] De V van VERLEIDEN en VERTROUWEN Succes en de Renault Megane, een drama in drie bedrijven Een half wiel voor is genoeg [Het alfabet van Ann] De U van UNIEK I am not your guru [Het alfabet van Ann] De T van TIPS, TRICKS en TOBLERONE Mijn 5 beste anti-tips bij acute faalangst Ik heb geen goesting Wachten op je kind in de Pain Quotidien [Het alfabet van Ann] De S van STOM Ondernemen met een beperking De ene dag is de andere niet [Het alfabet van Ann] De R van RADICAAL PERSOONLIJK Stilte! Hier wordt getypt Van onderduiken naar vertrouwen, of: de fasen in mijn bedrijf De schoonheid van het imposter syndroom Ik ben geen held Ik wil organisch groeien (of: ben jij enkel een ondernemer in gedachten?) [Het alfabet van Ann] De Q van QUEESTE De bevrijding van wie ik echt ben (oftewel: de autisme-update) Omzet delen of niet, that's the question Ik wil foto’s van vakantiehuisjes met vuile ramen en stof op de vloer 10 tekenen dat je te bescheiden bent Wat kots opruimen in de nacht je leert over commitment Dit vraagt je potentiële klant zich af Waarom ik ALLERGISCH ben aan tips Wat als ik al die moeite doe en het leidt tot niks? [Het alfabet van Ann] De P van PARADOX De migraineaanval te veel [Het alfabet van Ann] De O van ONDERNEMEN Mijn trainingen zijn saai [Het alfabet van Ann] De N van NEEN Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden Radicaal eerlijke marketing, was da? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders De 5 grootste misverstanden over verkopen [Kom uit je kot] Dat is te opdringerig! Senseo of Nespresso? De top 10 onaangename waarheden voor ondernemers [Het alfabet van Ann] De M van MISSIE Vrijheid of dictatuur? [Het alfabet van Ann] De K én L van KORTE EN LANGE TERMIJN Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom Ik ben niet goed in vakantie [Het alfabet van Ann] De J van JOUW WAARHEID [Kom uit je kot] Weg met je Gremlins! [Het alfabet van Ann] De I van INTIEM Ik druk op send en dan duik ik onder Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Het alfabet van Ann] De H van HULP Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Het alfabet van Ann] De G van GELD [Het alfabet van Ann] De F van FOCUS Help: ik doe alles wat ik kan en ik heb nog altijd geen klanten! [Het alfabet van Ann] De E van EMPATHIE Waar hou jij je nog in in je bedrijf? [Het alfabet van Ann] De D van DOEN Te koop: bloeiende praktijk [Het alfabet van Ann] De C van CONSISTENT Wat is belangrijk genoeg voor jou om je barrières te overwinnen? [Het alfabet van Ann] De B van BONDIG Heb jij al JA gezegd? [Het alfabet van Ann] De A van AUW! Falen is geen optie én het is een must Zoals Clouseau al zei: het zit vanbinnen Allé, weer zo’n coach die alleen maar gebakken lucht verkoopt Welke van deze marketingfouten maakte jij al deze week? Ik wist dat ik het niet mocht lezen maar ik kon er niet aan weerstaan To plan or not to plan, that's the question NU gaan de klanten echt komen! Is je ego het echte probleem in je bedrijf? Het maakt niet uit hoe je jezelf noemt Het obstakel is de weg Wat zich nu toont in je ondernemerschap, was er altijd al Leven en ondernemen in tijden van corona Waarom het beter is voor je bedrijf als je kostwinnaar bent Marketing uitbesteden, ja of neen? Jij bent de gans, zorg voor jezelf! I know what I want and I want it NOW Wat je omzet zegt over jou Action cures fear 2 redenen waarom ondernemen een kwestie van geluk is en 25 voor het tegendeel Je MAG niet perfect zijn Waar maak jij het jezelf te gemakkelijk in je bedrijf? Je omzet weerspiegelt hoeveel stress je aankan Waarom ik geen korting geef Leeswaarschuwing: dit artikel bevat zweverige passages! Waarom moeiteloos verkopen niet bestaat Waarom je onterecht besluit dat de markt verzadigd is [S.O.S. Ann] Wees eens eerlijk, kan iederéén leren ondernemen? Waarom het géén goed idee is om een extra coachopleiding te gaan volgen 12 jaar ondernemen, dit heb ik ervan geleerd! Ja, ik heb zelf ook nog altijd een coach! Ben jij ook een Galilei? Succes bij het ondernemen: is het een kwestie van geluk? Ik beken: ik ben verliefd op mijn klant Het maakt niet uit wat ze over jou denken [Kom uit je kot] Muurklimmen en ondernemen, een gouden combi? Joepie, ik heb een concurrent! Dit is het enige verschil tussen jouw marketing en mijn marketing Hoe overleef je als introverte ondernemer in de ondernemersjungle? Ben jij bang voor de Grote Boze Neen? Geen probleem? Geen bedrijf! Wat afvallen me leerde over ondernemen (en omgekeerd) Dit zijn je 3 grootste tijd- en energievreters [Kom uit je kot] Verkopen, de ultieme vorm van uit je kot komen? Moet je als ondernemer per se hard werken? [Kom uit je kot] Zit er genoeg vis in je vijver? Here's to strong women Wat als opeens niks meer goed gaat in je bedrijf? Welk soort shampoo ben jij? [Kom uit je kot] Ben jij bang van het zwarte gaatje? Daarom werkt jouw nieuwsbrief niet [Kom uit je kot] Netflixen mag, maar doe eerst dit Wat antwoord ik als mijn klant zegt “Neen, het is te duur”? De 5 meest gemaakte facebookmarketing fouten [Kom uit je kot] Mijn zoektocht naar de perfecte titel Neen, goede voornemens werken niet, maar probeer dit eens [S.O.S. Ann] Hoe krijg ik klanten door lezingen of presentaties? Door deze 3 beslissingen verdubbelde ik dit jaar mijn omzet [S.O.S. Ann] Hoe hou ik vol als ik nog geen resultaat zie? 10 dingen waar je als ondernemer neen móét tegen zeggen als je succesvol wil worden [S.O.S. Ann] Wat met al mijn nieuwe ideeën? Hoop is geen strategie 3 redenen waarom je onterecht ontmoedigd geraakt in je bedrijf De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen Lieve psychologen en therapeuten, deze is speciaal voor jullie! [Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint [S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts [Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Het alfabet van Ann] De W van WEG MET VALSE BESCHEIDENHEID [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...
mail_outline ann@althea-coaching.be

Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x