11 juli 2019
Ik beken, gisteren is het weer gebeurd. Ik werd weer geweldig verliefd op een nieuwe klant.
Geen zorgen, geen paniek, geen overschrijding van deontologische codes, ik bedoel niet het letterlijke ‘laten we nu in bed duiken’ soort verliefdheid.
Ik bedoel het soort verliefdheid dat we allemaal moeten hebben als het om onze klanten gaat.
Dat je bijna elke dag, bij bijna elke klant denkt “oooohhhhh, deze is leuk!!!!!!!”
Waarom is het zo belangrijk dat je verliefd bent op je klant?
De eerste reden heeft met jou te maken: als ondernemer mag je kiezen met wie je werkt, en met wie je niet werkt.
Mijn overtuiging daarover is: als je als ondernemer níét met de allertofste klanten werkt, dan had je beter werknemer kunnen blijven. Néém die vrijheid die je hebt om ook écht te doen wat je het allerliefste doet met de klanten die het allerbeste bij je passen.
En dan kom ik direct bij de tweede reden.
Als jij verliefd bent op je klant, dan betekent dat ook dat jij een meerwaarde biedt voor die specifieke klant. Dat je voelt ‘ja, hier kan ik echt een verschil maken’.
Hoe merk je dat je verliefd bent op je klant?
Wat is verliefd zijn op je klant zeker níét?
Met andere woorden: verliefd zijn op je klant is níét alles doen of laten om toch maar sympathiek gevonden te worden.
Verliefd zijn op je klant is juist in alle liefde zeggen wat er gezegd móét worden om die klant verder te helpen, ook al wordt je klant daardoor misschien wel serieus pissig op jou.
Wat is er nodig om enkel klanten te hebben waar je verliefd op bent?
Ben jij al verliefd op je klanten? Of passen je huidige klanten nog niet helemaal bij jou?
Ik lees het graag, dus stuur gerust een reactie naar ann@althea-coaching.be!
Ann
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
x